Szkolenie dwudniowe

Sztuka skutecznej prezentacji
komunikatywnie – oryginalnie – przekonująco

„Dobra przemowa musi zawierać trzy elementy.
Pierwszy – to dobry wstęp. Drugi – to dobre zakończenie.
I trzeci, aby te dwa nie były w zbyt dużej odległości od siebie.”
W. Churchill

 

I. Idea szkolenia: kreatywność - komunikacja - perswazja

Celem szkolenia jest rozwinięcie zdolności:

  • retorycznych, tzn. zasad i technik przemawiania do większej grupy odbiorców,
  • umiejętności komunikatywnego (postulat zrozumiałości) i skutecznego (postulat perswazyjności) przemawiania do słuchaczy,
  • myślenia w fazie przygotowania koncepcji wystąpienia poprzez poznanie technik retorycznych i technik kreatywnego myślenia.

II. Metodologia szkolenia. Koncepcja: wydłużenie procesu uczenia

Przed szkoleniem:

  • Rozmowa ze Zleceniodawcą - doprecyzowanie celu szkolenia, opracowanie casusów z życia zawodowego uczestników, które będą wykorzystane podczas warsztatu.

  • Ankieta skierowana do uczestników szkolenia w celu określenia wiedzy z zakresu prezentacji oraz diagnozy oczekiwań.

  • Przesłanie dla każdego uczestnika zadania, którego celem będzie opracowanie krótkiej prezentacji.

W trakcie szkolenia

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatu. Każdy z uczestników, w trakcie zajęć przygotowuje poszczególne fragmenty swojego wystąpienia. Następnie przedstawia swoją prezentację, która jest nagrywana kamerą. Kolejnym krokiem jest odtwarzanie materiału i poddanie go analizie, w celu dostarczenia informacji do dalszego indywidualnego rozwoju każdego z uczestników. Podczas szkolenia wykorzystane zostaną autorskie materiały filmowe EdisonTeam.pl, ilustrujące fazy wystąpienia, techniki retoryczne.

Po szkoleniu:

Każdy z uczestników otrzymuje:

  • Płytę DVD ze swoim wystąpieniem (w terminie do 14 dni)

  • Klipem podsumowującym szkolenie (w terminie do 14 dni)

  • Audiobook – 21 lekcji dotyczących sztuki prezentacji publicznej (21 dni po szkoleniu).

Wydłużony proces szkoleniowy:

       
Przed szkoleniem   Po szkoleniu
             
            Audiobook
          Klip podsumowujący
        Płyta DVD z wystąpieniami
      Szkolenie (warsztaty)
    Zadanie dla uczestników
  Ankieta
Rozmowa ze Zleceniodawcą - cele szkolenia
Czas ---->

 

III. Zarys tematyczny warsztatów

  1. Wizerunek – autoprezentacja, komunikacja niewerbalna w wystąpieniach.

    • Zasady kreowania wizerunku podczas prezentacji\konferencji.
    • Wizerunki wykorzystywane w spotkaniach biznesowych.
    • Główne elementy komunikacji niewerbalnej w prezentacji publicznej.
    • Gestykulacja jako sposób oddziaływania na słuchacza.
    • Trening nawyków gestykulacyjnych.
    • Dramaturgia – recepta na dynamikę i rytm wypowiedzi.
    • Postawa ciała, pozycja podczas prezentacji.
    • Reguły komunikacji z większą grupą słuchaczy.
  2. Przygotowanie do wystąpienia – jak przygotować materiał do prezentacji?

    • Techniki kreatywnego myślenia stosowane w przygotowaniu materiału do wystąpienia – metoda „Mapa myśli” (T. Buzana), metoda „PPP”.
    • Zasady poszukiwania i opracowania ilustracji do wystąpienia głównych tez prezentacji.
    • Proces kreatywnego myślenia – stymulacja w poszukiwaniu pomysłów, poszukiwanie oryginalnego ujęcia tematu.
    • Praktyczny sposób przygotowania notatek do prezentacji.
  3. Skuteczna argumentacja – jak przygotować argumentację do prezentacji i budować kontrargumenty?

    • Techniki retoryczne i ich funkcje w prezentacji.
    • Zasady skutecznej argumentacji.
    • Klasyfikacja sofizmatów (błędów logicznych) stosowana w biznesie.
    • Środki perswazji stosowane w prezentacjach.
    • Perswazyjny Model Prezentacji - zasady mówienia o konkurencji, opozycji.
    • Sposoby budowania napięcia u słuchaczy (elementy kształtujące motywację i zaangażowanie słuchaczy).
  4. Wstęp do wystąpienia – jak dobrze rozpocząć prezentację?

    • Dwa cele, jakie należy osiągnąć podczas pierwszych dwóch minut prezentacji (zasada 2:2).
    • Techniki rozpoczęcia prezentacji – jak uzyskać efekt zainteresowania.
      i pozyskać uwagę publiczności?
    • Sposoby budowania swojego autorytetu u osób słuchających wypowiedzi.
  5. Właściwa część wystąpienia – jak skutecznie przedstawiać główne tezy?

    • Zasady budowania właściwej części wystąpienia: jasno sformułowany cel, określenie trzech punktów, czytelna struktura części właściwej.
    • Techniki łączenia głównych punktów wystąpienia – rola ilustracji, pytań łączących.
    • Układ treści wypowiedzi publicznej, cztery rodzaje scenariusza.
  6. Zakończenie wystąpienia – jak zamknąć prezentację?

    • Cel główny w zakończeniu prezentacji.
    • Metody pracy nad ostatnią fazą prezentacji: zdanie klamra, podsumowanie, pointa etc.
    • Sposoby przygotowania się do sesji pytań.
    • Odpowiedzi na pytania, strategie reagowania w sytuacjach kryzysowych.
  7. Nieprzychylna i niezainteresowana publiczność – jak prowadzić prezentację dla sceptyków?

    • Technika przygotowania materiału dla sceptyków - „Analiza pola siły” K. Lewina.
    • Strategie panowania nad grupą.
    • Reguły budowania przekazu skierowanego do słuchaczy nastawionych nieprzychylnie do głoszonych przez prezentera tez.
    • Pewność siebie w sytuacji konfrontacji i ataku.
    • Strategie reagowania na manipulację, techniki erystyczne.
    • Zasady argumentacji dwustronnej – „to są minusy propozycji, ale plusy przeważają ponieważ...”.
    • Technika miękkiej riposty – jak pozyskać, a nie stracić sceptycznego słuchacza?
    • Model perswazji skierowany do sceptyka. Wykorzystanie zasad pochodzących z negocjacji „przełamywanie impasu w rozmowach”.
  8. Pokonywanie tremy – jak radzić sobie z emocjami?

    • Zjawisko stresu i tremy – mechanizm psychobiologiczny.
    • Zasady rozładowywania stresu przed wystąpieniem.
    • Wizualizacja – technika opanowania napięcia i przygotowania do trudnej rozmowy.
    • Identyfikacja własnych monologów wewnętrznych w sytuacjach wystąpień.
    • Ćwiczenia rozładowujące emocje przed wystąpieniem.
  9. Wywieranie wpływu – zrozumienie zagadnienia oddziaływania na ludzi

    • Wywieranie wpływu – zrozumienie zagadnienia.
    • Obszary i techniki socjotechniczne stosowane w rozmowach biznesowych.
    • Skuteczne wywieranie wpływu w kontakcie z pracownikiem – zasady.
    • Sugestie socjotechniczne – wyniki, głos większości, zaangażowanie rozmówcy, wywołanie zobowiązania, postawa bycia przyjaznym, wzbudzenie pozytywnych uczuć.

IV. Wartość dodana

  1. Film - Przesłanie do Zleceniodawcy filmu pt. „Skuteczna prezentacja”. Film edukacyjny – przedstawiający zestaw i sposób przygotowania i przeprowadzenia prezentacji. EdisonTeam.pl wyraża zgodę na wykorzystanie filmu do działań edukacyjnych wewnątrz firmy, jednocześnie zastrzega, że film nie może być wykorzystywany na innych szkoleniach prowadzonych przez firmę.
  2. Spotkanie z grupą uczestników szkolenia – 2 godziny. Trener spotyka się uczestnikami w celu:
    • Rozwinięcia wybranego przez uczestników zagadnienia.
    • Zapoznania się z efektami szkolenia.
    • Udzielenie informacji do rozwoju – spotkania indywidualne.
 
©2010-2016 EdisonTeam.pl
Strona Główna | Program Cycero | Opinie o programie | Trenerzy | Cookies | Kontakt
projekt i realizacja: | www.kcpr.pl